back

Звернення депутатів Городнянської районної ради Чернігівської області до Президента України, Прем’єр-міністра України, голови Чернігівської обласної державної адміністрації щодо порядку призначення голів районних державних адміністрацій

18 жовтня 2019

Проект

Звернення депутатів Городнянської районної ради Чернігівської області до Президента України, Прем’єр-міністра України, голови Чернігівської обласної державної адміністрації щодо порядку призначення голів районних державних адміністрацій

У відповідності до статті 40 Конституції України та Закону України «Про звернення громадян» до Вас, з колективним зверненням, звертаються депутати Городнянської районної ради Чернігівської області з наступного.

У відповідності до частини 3 статті 118 Конституції України голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України. Кандидатури на посади голів районних державних адміністрацій Кабінету Міністрів України, згідно частини 3 статті 8 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», вносяться головами відповідних державних адміністрацій.

У той же час, відповідно до пункту 31 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарному засіданні районної ради вирішується питання внесення до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо голови районної державної адміністрації. Ця норма закону є діючою, але з незрозумілих причин не виконується, а застосовується норма Закону України «Про місцеві державні адміністрації». Ці два вищезазначені закони мають однакову юридичну силу, але чомусь Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» ігнорується, не дотримується та не виконується, що суперечить самому принципу місцевого самоврядування.

Заведена на сьогодні практика внесення кандидатур на посаду голів районних державних адміністрацій до Кабінету Міністрів України вважаємо не виправданою та помилковою.

Жителі району про призначення нового голови районної державної адміністрації дізнаються уже після його представлення активу району та з місцевої газети. Жодного обговорення кандидатури на цю відповідальну посаду не проводиться. Не тільки жителям району, а навіть депутатам представницького органу, районної ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад району, невідомо хто та за яким критерієм відбору рекомендує їх в районі на таку відповідальну посаду.

Останні такі чотири призначення на наш погляд були вкрай невдалими та невиправданими. На жаль при виконанні посадових обов’язків вони показали свою некомпетентність та нездатність вирішувати питання економічного, соціального та культурного розвитку нашого району. Один з яких будучи на посаді навіть скоїв посадовий злочин та був притягнутий до кримінальної відповідальності.

І як результат таких призначень є стан проведення в районі дуже відповідального процесу децентралізації.

На сьогодні в районі, у відповідності до Закону України «Про добровільне об’єднання громад», який вступив в дію ще в 2015 році створено три об’єднані територіальні громади: міська ОТГ до якої увійшли 15 сільських рад та дві сільські ОТГ з сумнівною фінансовою спроможністю об’єднавши тільки по три села кожна.Третина району, а це 9 сільських рад залишилось взагалі поза процесом об’єднання, кинуті на призволяще з невизначеною перспективою, позбавивши села цих сільських рад на отримання фінансової підтримки держави на розвиток інфраструктури.

Причиною такої ситуації в районі є невиконання районною державною адміністрацією вимог частини 2 статті 9 вищезазначеного закону щодо забезпечення організаційної підтримки та інформаційно-просвітницького сприяння добровільному об’єднанню територіальних громад.

Крім того з таких невдалих призначень, вже два роки поспіль районна рада не приймає звіти районної державної адміністрації по виконанню програм економічного і соціального розвитку району за 2017 та 2018 роки. Не був прийнятий і щорічний звіт голови районної державної адміністрації з питань виконання бюджету, програми соціально-економічного розвитку району і делегованих повноважень у липні поточного року.

Це тільки один наведений негативний приклад вирішення економічних та соціальних питань. Саме тому, для забезпечення відповідальності голови районної державної адміністрації перед громадою за економічний, соціальний та культурний розвиток нашого району звертаємось до Вас та пропонуємо повернутися до раніше діючої практики внесення кандидатури на посаду голови районної державної адміністрації до Кабінету Міністрів України виключно на пленарному засіданні районної ради, з можливістю обговорення та визначення її готовності до виконання повноважень голови.

Ми, навіть, не проти, щоб на посаду голови районної державної адміністрації подавав до Кабінету Міністрів України голова облдержадміністрації, з попереднім обов’язковим його представленням на пленарному засіданні районної ради для погодження депутатами.

Наше звернення просимо розглянути та надати обгрунтовану відповідь у термін передбачений статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Звернення підтримано депутатами 24 жовтня 2019 року на пленарному засіданні двадцять п’ятої сесії районної ради сьомого скликання.